FANDOM

Azazel
{{{obrazek}}}
Imię Azazel
Kanji アザゼル
Romanji Azazel
Charakterystyka
Rasa Demon
Wiek Nieznany
Płeć Mężczyzna
Wysokość 189 cm
Waga 79 kg/Nieważki
Oczy Czerwone
Włosy Ciemny blond
Status Profesjonalny
Przynależność Gehenna
Poprzednia Przynależność Assiah
Zawód Król Duchów/Władca III Poziomu Piekła/Generał legionów demonów
Partner Lamia/Nannerl Shibuya
Poprzedni Partner Zerucune
Bazy Operacyjne Gehenna/Poziom III
Status Personalny
Status "Żywy"
Krewni Szatan, Mephisto Pheles (Samael), Amaimon, Astaroth, Belzebub, Egyn, Iblis, Lucyfer, Rin Okumura, Yukio Okumura
Inaczej Zwany/a Gabriel Cromwell, Zazzie (przez Harumi)
Status Egzorcysty

Azazel - demon klasy Króla, jeden z Ośmiu Generałów, pełniący zwierzchnictwo i reprezentację demonów z gatunku duchów, wróżów, wróżek, elfów i chochlików - wszelkich magicznych stworzeń nie będących owadami, nie związanymi z ziemią, ogniem czy wodą (co jest broszką jego czterech przyrodnich braci - Belzebuba, Amaimona, Iblisa i Egyna). Wśród ludzi bywał znany pod imieniem Gabriel Cromwell.

WyglądEdytuj

Azazel to wysoki mężczyzna (189 cm robi swoje), niezwykle dobrze zbudowany, jak na demona przystało, posiadający wielkie pokłady uroku osobistego. Jest znany ze swojej porcelanowej, nieskazitelnej cery, dobrze wykrojonych ust, idealnego nosa i odpowiedniej wielkości oczu o czerwonej barwie i ciemnych (nie czarnych), pionowych źrenicach. Jego włosy mają kolor bursztynu (złotobrązowy) i sięgają mu do policzków, często sterczą w różne strony nadając mu roztrzepanego wyglądu. Spod niesfornych kosmyków wystają zwykle rogi.

Ubiór Azazela, podobnie jak większości demonów jego pokroju jest dosyć skomplikowany i udziwniony. Nosi on zazwyczaj zwyczajne spodnie w kolorze kawy z mlekiem, które do połowy kolan zasłaniają czarne wiązane buty ze złotymi sprzączkami. Górną część garderoby stanowią: czarna, wzorzysta koszula z doczepianym czarno-białym kołnierzem i biały szal (apaszkowaty) zawiązany pod szyją (pod kołnierzem, wystaje tylko tzw. "żabot"). Na to wszystko narzucony jest długi, czerwony płaszcz.

Belphegor

Azazel

CharakterEdytuj

Azazel jak wiele innych demonów, w swej mowie używa ozdobników, często nadając jej przesadzonych akcentów - chociaż i tak wiele brakuje mu do Belzebuba, jest wylewny i mówi naprawdę dużo, przez co nie pozwala rozmówcy dojść do słowa. Według Harumi Azazel jest bardzo dobry w 'oczarowywaniu' językiem właśnie. 

Mężczyzna wydaje się być spokojny i uprzejmy, ale jest także chytry i lubi zabawiać się kosztem innych. Jest znany ze stosowania sztuczek upokarzających rozmówcę, nie powstrzyma się też przed robieniem tego, co przyjdzie mu do głowy. Wykazuje zainteresowanie światem ludzi, którym być może zaraził Mephisto (jest od niego starszy). Azazel bywa pobłażliwy wobec osób w jego towarzystwie ukazując swoje poczucie znacznej wyższości - nie tylko fizycznej, ale i intelektualnej. To przebiegły i wyjątkowo przerażający demon, przed którym Harumi lęka się nie bez powodu (chociaż nie okazuje tego poprzez nadawanie mu różnych przydomków i zdrabniania jego imienia, np. Zazzie). Azazel wyraźnie cieszy się ze wzbudzania strachu w swoich przeciwnikach i ponieważ oczywiste straszenie ich byłoby zbyt łatwe, wykorzystuje do tego inne środki - jak swoją sztuczną, początkową sympatię.

Jest także wyjątkowo okrutny, czego przykładem jest sytuacja, kiedy by zdjąć z Rin'a urok lustra w pałacu Belzebuba, pozwolił by z jego dłoni zeszła cała skóra, zamiast odwrócić czar w bezbolesny sposób.

Podsumować można to tak - nie oceniaj książki po okładce, Azazel, choć wydaje się być wyjątkowo miły i nieraz mógłby okazać pomoc, wykorzysta przeciwko tobie rzeczy, których byś się nie spodziewał i będzie w stanie śmiać ci się prosto w twarz. Jest chytry, przebiegły i egoistyczny, śliski jak wąż, należy się go wystrzegać, ale gdy cię już dopadnie, nie uciekniesz, on znajdzie sposób, byś musiał zwrócić się do niego.

UmiejętnościEdytuj

Azazel jest wysokopoziomowym demonem - Królem III Poziomu Gehenny i generałem wielu legionów demonów, dlatego można stwierdzić, że posiada niezwykłą moc - możliwe nawet, że większą od Mephisto Phelesa. Jak na razie nie ukazał nawet części swojego potencjału, poza swoim znakiem firmowym - Płomieniami Strachu, czyli Srebrzystym Ogniem. Jeżeli chodzi o specyfikację - zapewne posiada zdolności podobne do Duchów, Elfów (księżycowych), Chochlików (domowych), ale zdecydowanie większe i bardziej przerażające.

CiekawostkiEdytuj

  • Harumi zdrabnia jego imię niemal cały czas jako 'Zazzie/Zazek/Azek/Azzie' itp., ale gdy jest wściekła zawsze używa jego prawdziwego imienia.
  • Azazel był w stanie opętać Rin'a Okumurę.
  • Podobnie jak każdy ze swoich braci posiada ludzkie imię na wszelki wypadek (Gabriel Cromwell).
  • Nie jest w stanie pojawić się materialnie w Assiah, co może oznaczać, że stracił umiejętność poruszania się pomiędzy wymiarami, albo został uwięziony na III Poziomie z jakiegoś konkretnego powodu (przewinienia).
  • Jego fałszywe imię 'Gabriel' jest drwiną przeciwko Bogu, jak iż jest to imię jednego z wspanialszych archaniołów.
  • Nie lubi nazywać Belzebuba jego ludzkim imieniem i nie potrafi się do tego przyzwyczaić.
  • Z jakiegoś powodu prześladuje Harumi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki