FANDOM

Pandora - energia/moc wykorzystywana do walki przez Harumi Karamoritę

WyglądEdytuj

Pandora jest niewidzialną energią, normalnie występującą pod postacią aury, wzmacniającej zmysły posiadacza, ale materializując się w Assiah, przybiera stan zależny od swojego "pojemnika". Harumi, będąc na razie jedyną ujawnioną użytkowniczką, wykorzystuję Pandorę pod postacią 'Żaru', jako błyskawicę lub rzadki, Biały Płomień. W użytkowaniu jest podobna do Błękitnego Płomienia Rin'a Okumury, z paroma uwagami. Pandora wykorzystywana przez Harumi zwiększa wytrzymałość i możliwości ludzkiego organizmu, ale kosztem późniejszej kondycji i regeneracji, podczas gdy płomienie Rin'a pozwalają mu na natychmiastowe uzdrowienie. Pandora Harumi to zdecydowanie typ ofensywny, dziewczyna wykorzystuje jej poprzez medium, początkowo była to kosa - Błyskawica Shin-Jirou, podczas walki z Akagami, gdy maki - Shinko i Koujirou - zostali Rozłączeni, wykorzystała do walki miecze Amano. Obecnie nie posiada broni, prawdopodobnie walczy gołymi rękami.

Do materializowania Pandory potrzeba zgody umysłu 'pojemnika', pod tym względem jest to łatwiejsze dla wyćwiczonych użytkowników. Z drugiej strony to swego rodzaju blokada. Podczas gdy 'aura' Białego Płomienia ostrzega o niebezpieczeństwie, to jeśli sam użytkownik jest przerażony, nie będzie w stanie z niej skorzystać.

WłaściwościEdytuj

Pochodzenie z mitologii greckiej, Pandora była pierwszą kobietą, stworzoną przez bogów i zesłaną na Ziemię w zemście za to, że Prometeusz wykradł im ogień. Pandorze została wręczona ów słynna puszka (w innych podaniach: skrzynka, beczka), zawierająca w sobie wszystkie nieszczęścia, smutek, choroby, ból, śmierć i cierpienie, a także - z polecenia Zeusa - nadzieję. Ciekawska Pandora i jej mąż otworzyli puszkę, wypuszczając na świat wszelkie zło i zatrzasnęli wieko, zamykając wewnątrz nadzieję. 

Pandora jak wiadomo z legendy, posiadała puszkę wypełnioną nieszczęściami, z jakimi boryka się dzisiejszy świat. Nawiązanie do niej polega na tym, że sam "Płomień" jest iluzją. Niszczycielska energia zdaje się spalać wszystko, na czym osiądzie chociaż jej iskra, ale nic bardziej mylnego, cały proces odbywa się wewnątrz. Płomień sam w sobie zawiera 'nieszczęścia' Pandory, atakuje ciało chorobami i wszelkimi czynnikami wyniszczającymi organizm, doprowadzając do tego, że zaczyna konsumować się on sam i natychmiastowo zmnienia w proch. Dusza najprawdopodobniej zostaje pożerana przez Pandorę i zamykana w Błędnym Okręgu.

Ciekawostka: Pandory można używać na odległość, tzn. Bez pośredniego kontaktu z przeciwnikiem, wystarczy odpowiednia koncentracja, a jego ciało buchnie ogniem i przemieni się w proch.

Wymiar PandoryEdytuj

Według legend przechowywanych przez najstarsze klany egzorcystów z całego świata, Pandora to zakazany wymiar, świat istniejący osobno, obok Assiah, Gehenny i Niebios, za tzw. Widzialnym Horyzontem. Oficjalne podania z archiwum traktują, że wejście do niego jest zapieczętowane przez dwa klucze, umieszone w Błędnym Okręgu przez Pakt Enma, stworzony przez 12 najznamienitszych egzorcystów i ich rodziny, klany: Enma (Japonia, Aomori), Ashford (Wielka Brytania, York), Tadamasa (Japonia, Hokkaido, prefektura Nemuro), Hideyoshi (Japonia, Oshima), Fernandez (Hiszpania, Walencja), Croisseux (Francja, Bretania), Iwanienko (Federacja Rosyjska, Sankt Petersburg), Wang (Taiwan), Agnelli (Włochy, Asyż), Serafin (Polska, Malbork) i Spiros (Grecja, Ateny). Pandora jest enigmatyczną istotą, która podobno skłoniła Szatana do wystąpienia przeciwko Bogu i dodała odwagi wielu innym Upadłym Aniołom.

Znani użytkownicyEdytuj

Harumi Karamorita - Harumi jest główną użytkowniczką Pandory, pod wyżej wymienionymi postaciami, jako medium używa kosy Shinjirou.

Shinko i Koujirou Raku - potrafią kontrolować Pandorę za pośrednictwem Harumi, będąc pod postacią broni.

Shirane Enma - ??? [Wkrótce]

Hatsune Enma - ??? [Wkrótce]

Więcej z Fandomu

Losowa wiki